Al llarg de la partida t'enfrontaràs amb molts problemes i enemics. Per això tenir l'exèrcit preparat sempre és una necesitat a l'hora de fer la guerra.
Els diners serveixen per 4 coses en aquest joc.
1: Tecnologia, com ja sabeu.
2: Manteniment de ciutats, segons els principis que tingueu
3: Manteniment d'unitats en campanya. 1 or per unitat fora de terreny amic (que no sigui un general)
4: Millorar l'exèrcit i reformar-lo.
En aquest post parlem de la 4 opció.
Les cultures
Cada civilització té diferents característiques. Hi ha 3 tipus de civilitzacions:
- Barbarie: Característiques per formacions relaxades i ús de crits de guerra. És el cas de Britania i Germania.
- Helenica: Característiques per formacions compactes i ús de falanges. És el cas de Macedonia i Grècia.
- Romana: Característiques per formacions versàtils i unitats disciplinades. Formació Tortuga. El cas de Roma.
- Africana: Cracterístiques per infanteria i unitats resistents a la calor.
Poden haver-hi mescles, com per exemple Egipte, que és Africana i Helenica. Sigui com sigui, la vostra civilització pot tendir a un altre tipus de cultura segons les coses que passin, permetent la creació de reformes d'exèrcits i modificant-los.
Les millores
Les millores són reformes en el procès d'instrucció d'un tipus d'unitat. Són cares, pero s'aplicaràn a totes les unitats d'aquell tipus que tinguis creades i les próximes que vagis fent. És a dir, són permanents.
Les unitats també poden millorar aprenent habilitats que els hi permetin girar les taules del combat.
Llista de millores generals
- Tècnica de combat [Espasa / llança / arc...] - Aquesta millora reformarà l'adiestrament de les unitats perquè lluitin millor amb una de les armes que tinguin.
- Entrenament de Defensa - Millorarà els reflexes defensius de les unitats en cos a cos.
- Millora d'escuts - Millorarà els escuts de les unitats, que a diferencia dels reflexes, poden parar fletxes i projectils. Obviament, només aplicable a unitats amb escut.
- Millora d'armadures - Millorarà les armadures. La ventatge de les armadures es que protegeixen tan si t'ataquen per davant o per darrere. Només aplicable a unitats amb armadura.
- Entrenament de tir - Augmentarà en 10 mentres la distància des de la que la unitat podrà llançar els seus projectils.
- Preparació de carregament - Entrena les unitats per ser capaces de dur més projectils a sobre. +2 a unitats amb javelines i +5 a arquers. Només usable per unitats de misils (És a dir, no per infanteries amb projectils com els hastati romans)
- Atac en moviment - Prepara les unitats per fer més malt quan fan una càrrega.
- Preparació en entorn hostil [bosc / neu / desert] - Prepara les unitats per lluitar en l'entorn seleccionat.
- Preparació psicológica - Millora la moral d'una unitat.
- Sessions disciplinàries - Millora la disciplina de la unitat i per tant redueix la perdua de moral i fa que sigui més obedient a les ordres.
- Conceptes de guerra - Millora les formacions de les unitats, per tant les fa més efectives en combat
Aquestes millores valen 20 ors cada una. Es poden aplicar infinitament, però cada cop que s'apliquen sobre un mateix tipus d'unitat augmenten 20 monedes el preu.
- Estrategia contra [Cavalls, elefants, carros, camells]: Les unitats pràcticaràn estrategies específiques contra la montura seleccionada i seràn més eficaços contra ella. Només funciona en el cos a cos.
Aquesta millora també val 20 ors i augmenta 20 cada cop que s'aplica, però només es pot aplicar fins a 3 cops per montura.
Habilitats
Les habilitats són diferents a les millores generals perquè dependrà de quina unitat sigui o si es compleixen uns requisits es podrà aplicar o no. A més, no són acumulables.
A continuació una llista amb el preu i requisits de cada una
- Entrenament físic (30): Farà que la unitat tardi més a cansar-se i es recuperi més ràpidament.
- Entrenament físic dur (60): Com l'anterior, però encara més efectiu. Només per cultura Romana o africana. S'ha de passar per Entrenament físic abans d'adquirir aquesta habilitat.
- Crit de Guerra (40): +10 a l'atac de la unitat durant 30 segons. Només per cultura barbarie o africana.
- Càrrega de potencia (30): Augmenta l'estona que la únitat fa la càrrega i per tant l'estona que s'aplica el mal per càrrega.
- Formació falange (60): Les unitats es posaràn en formació de falange. Només per cultures heleniques i soldats amb llança.
- Formació testudo (40): Les unitats es posen en formació Testudo. Només per cultures romanes i unitats amb espasa.
- Drogues (100): Només per barbarie. Les unitats van a la guerra drogades per pócimes fetes a partir de plantes al·lucinogenes i relaxants creades pels druides. Al anar drogats no noten dolor i tarden molt més en caure derrotats.
- Estocades de precisió (80): La unitat s'entrena a consciencia en l'entrenament de la seva arma per aprendre com golpejar els punts més febles de l'armadura rival. La armadura rival queda reduida al 50% contra aquesta unitat (pero no l'escut o reflexes rivals).
- Cult al cos (100): L'entrenament d'aquests homes afegeix hores i hores d'aixecar menhirs, troncs i tota mena d'objectes pesats per poder arribar a la batalla i usar pura força bruta per tirar els enemics volant com si fossin plumes. Només per barbarie o africans. Un cop s'aplica això la unitat baixa al nivell més baix de disciplina, de manera que es descontrola a l'atacar. Pot ser corregit amb la millora adient.
- Sarissa 7 m. (120): La unitat s'entrena a consciencia per utilitzar una sarissa de 7 metres en lloc d'una de 4 en la formació falange, de manera que encara pot atacar a més distància. Només per cultura helènica i llances i falange.
- Pilum (60): Les unitats usaràn el pilum romà abans d'entrar en el cos a cos. El pilum romà és una javalina romana molt més potent que la resta. Només es té en compte el 50% de l'armadura rival quan son atacats per pila. Només per cultura romana i soldats amb un projectil tipus javelina.
- Pedres revestides (50): Les pedres es revesteixen amb materials durs com diferents tipus de ferros per poder destruir armadures rivals. Amb aquesta millora només es té en compte el 50% de l'armadura rival al atacar amb pedres.
- Servicio militar (10): Solo para aldeanos. Obliga a todos los aldeanos a pasar por un mínimo entrenamiento militar para darles unos pocos conceptos de guerra. Al menos sabrán como mantener una formación.
Trobareu la informació necessària a les fitxes de les unitats.
A primera vista sembla que la opció més lògica sigui fer-se d'una cultura mixte, perquè permet tenir un accès a més varietat de formacions i habilitats. Això no és exactament així perquè les civilitzacions amb cultures mixtes han de pagar el doble per obtenir una habilitat que només coincideixi amb una de les seves dues cultures.
Molta sort!
Els diners serveixen per 4 coses en aquest joc.
1: Tecnologia, com ja sabeu.
2: Manteniment de ciutats, segons els principis que tingueu
3: Manteniment d'unitats en campanya. 1 or per unitat fora de terreny amic (que no sigui un general)
4: Millorar l'exèrcit i reformar-lo.
En aquest post parlem de la 4 opció.
Les cultures
Cada civilització té diferents característiques. Hi ha 3 tipus de civilitzacions:
- Barbarie: Característiques per formacions relaxades i ús de crits de guerra. És el cas de Britania i Germania.
- Helenica: Característiques per formacions compactes i ús de falanges. És el cas de Macedonia i Grècia.
- Romana: Característiques per formacions versàtils i unitats disciplinades. Formació Tortuga. El cas de Roma.
- Africana: Cracterístiques per infanteria i unitats resistents a la calor.
Poden haver-hi mescles, com per exemple Egipte, que és Africana i Helenica. Sigui com sigui, la vostra civilització pot tendir a un altre tipus de cultura segons les coses que passin, permetent la creació de reformes d'exèrcits i modificant-los.
Les millores
Les millores són reformes en el procès d'instrucció d'un tipus d'unitat. Són cares, pero s'aplicaràn a totes les unitats d'aquell tipus que tinguis creades i les próximes que vagis fent. És a dir, són permanents.
Les unitats també poden millorar aprenent habilitats que els hi permetin girar les taules del combat.
Llista de millores generals
- Tècnica de combat [Espasa / llança / arc...] - Aquesta millora reformarà l'adiestrament de les unitats perquè lluitin millor amb una de les armes que tinguin.
- Entrenament de Defensa - Millorarà els reflexes defensius de les unitats en cos a cos.
- Millora d'escuts - Millorarà els escuts de les unitats, que a diferencia dels reflexes, poden parar fletxes i projectils. Obviament, només aplicable a unitats amb escut.
- Millora d'armadures - Millorarà les armadures. La ventatge de les armadures es que protegeixen tan si t'ataquen per davant o per darrere. Només aplicable a unitats amb armadura.
- Entrenament de tir - Augmentarà en 10 mentres la distància des de la que la unitat podrà llançar els seus projectils.
- Preparació de carregament - Entrena les unitats per ser capaces de dur més projectils a sobre. +2 a unitats amb javelines i +5 a arquers. Només usable per unitats de misils (És a dir, no per infanteries amb projectils com els hastati romans)
- Atac en moviment - Prepara les unitats per fer més malt quan fan una càrrega.
- Preparació en entorn hostil [bosc / neu / desert] - Prepara les unitats per lluitar en l'entorn seleccionat.
- Preparació psicológica - Millora la moral d'una unitat.
- Sessions disciplinàries - Millora la disciplina de la unitat i per tant redueix la perdua de moral i fa que sigui més obedient a les ordres.
- Conceptes de guerra - Millora les formacions de les unitats, per tant les fa més efectives en combat
Aquestes millores valen 20 ors cada una. Es poden aplicar infinitament, però cada cop que s'apliquen sobre un mateix tipus d'unitat augmenten 20 monedes el preu.
- Estrategia contra [Cavalls, elefants, carros, camells]: Les unitats pràcticaràn estrategies específiques contra la montura seleccionada i seràn més eficaços contra ella. Només funciona en el cos a cos.
Aquesta millora també val 20 ors i augmenta 20 cada cop que s'aplica, però només es pot aplicar fins a 3 cops per montura.
Habilitats
Les habilitats són diferents a les millores generals perquè dependrà de quina unitat sigui o si es compleixen uns requisits es podrà aplicar o no. A més, no són acumulables.
A continuació una llista amb el preu i requisits de cada una
- Entrenament físic (30): Farà que la unitat tardi més a cansar-se i es recuperi més ràpidament.
- Entrenament físic dur (60): Com l'anterior, però encara més efectiu. Només per cultura Romana o africana. S'ha de passar per Entrenament físic abans d'adquirir aquesta habilitat.
- Crit de Guerra (40): +10 a l'atac de la unitat durant 30 segons. Només per cultura barbarie o africana.
- Càrrega de potencia (30): Augmenta l'estona que la únitat fa la càrrega i per tant l'estona que s'aplica el mal per càrrega.
- Formació falange (60): Les unitats es posaràn en formació de falange. Només per cultures heleniques i soldats amb llança.
- Formació testudo (40): Les unitats es posen en formació Testudo. Només per cultures romanes i unitats amb espasa.
- Drogues (100): Només per barbarie. Les unitats van a la guerra drogades per pócimes fetes a partir de plantes al·lucinogenes i relaxants creades pels druides. Al anar drogats no noten dolor i tarden molt més en caure derrotats.
- Estocades de precisió (80): La unitat s'entrena a consciencia en l'entrenament de la seva arma per aprendre com golpejar els punts més febles de l'armadura rival. La armadura rival queda reduida al 50% contra aquesta unitat (pero no l'escut o reflexes rivals).
- Cult al cos (100): L'entrenament d'aquests homes afegeix hores i hores d'aixecar menhirs, troncs i tota mena d'objectes pesats per poder arribar a la batalla i usar pura força bruta per tirar els enemics volant com si fossin plumes. Només per barbarie o africans. Un cop s'aplica això la unitat baixa al nivell més baix de disciplina, de manera que es descontrola a l'atacar. Pot ser corregit amb la millora adient.
- Sarissa 7 m. (120): La unitat s'entrena a consciencia per utilitzar una sarissa de 7 metres en lloc d'una de 4 en la formació falange, de manera que encara pot atacar a més distància. Només per cultura helènica i llances i falange.
- Pilum (60): Les unitats usaràn el pilum romà abans d'entrar en el cos a cos. El pilum romà és una javalina romana molt més potent que la resta. Només es té en compte el 50% de l'armadura rival quan son atacats per pila. Només per cultura romana i soldats amb un projectil tipus javelina.
- Pedres revestides (50): Les pedres es revesteixen amb materials durs com diferents tipus de ferros per poder destruir armadures rivals. Amb aquesta millora només es té en compte el 50% de l'armadura rival al atacar amb pedres.
- Servicio militar (10): Solo para aldeanos. Obliga a todos los aldeanos a pasar por un mínimo entrenamiento militar para darles unos pocos conceptos de guerra. Al menos sabrán como mantener una formación.
Trobareu la informació necessària a les fitxes de les unitats.
A primera vista sembla que la opció més lògica sigui fer-se d'una cultura mixte, perquè permet tenir un accès a més varietat de formacions i habilitats. Això no és exactament així perquè les civilitzacions amb cultures mixtes han de pagar el doble per obtenir una habilitat que només coincideixi amb una de les seves dues cultures.
Molta sort!